Taxa de proprietate – ce bunuri publice se oferă în schimbul plății ei?

750

Taxa de habitat, ați auzit de ea? Reprezintă o inițiativă liberală prin care se impune o taxă ecologistă în sectorul 2 al Capitalei. E cam la fel cum se bat social-democrații ecologist cu poluarea produsă de automobile la nivelul întregului oraș, deși mașinile vizate de taxare aparțin celor mai săraci bucureșteni.

Să rămânem însă la taxa liberală. De ce nu e ea aplicată unitar în toate sectoarele Capitalei sau, mai bine zis, de ce în unele e inclusă în întreținere și în altele nu, până când unii s-au gândit să se mute din Sectorul 2, în 1, ca să scape de discriminare?

Important e că după ce a fost contestată taxa de habitat la Sectorul 2 și apoi reîncărcată, le-a venit locuitorilor discriminați ai Sectorului 2 pe rol, la fel ca taxa pe proprietate. Chiar așa, taxă pe proprietate /taxă pe habitat, la ce folosește prima? Adică ce bunuri publice sunt oferite de primăria de sector în contul achitării ei? De ce cu banii de pe taxa pe proprietate deținătorii de imobile comune sau individuale nu beneficiază de strângerea deșeurilor menajere?

Citește și: Borduiada, înlocuită cu becuiada. Edilii au inventat o nouă afacere: iluminatul parcurilor și a străzilor

Asta fiindcă dacă unui venit încasat nu-i corespunde transparent o cheltuială aferentă, atunci respectivele impuneri se pot numi biruri. Ca în vremea dominației turcești, când se încasau fără a se oferi nimic în schimb. Și aceeași discuție privind corespondența se pune și în cazul taxei de poluare!

În fine, nu cred că s-a grăbit cineva să dezlege această enigmă și nici să pună în concordanță doctrina de partid cu inițiativele legislative, dar pentru că tot se achită taxa pe habitat de către locuitorii discriminați ai Sectorului 2, poate că ar fi bine ca mașinile de gunoi să-l strângă noaptea, cum se întâmplă în arondismentele pariziene. Nu de alta, dar, în Capitală, e interzisă circulația camioanelor la orele de vârf, numai mașinile de gunoi au voie, deși-s la fel de mari.